• DirectionΚηφισίας 108, 11526 - Αμπελόκηποι
  • Phone+30 210 69 84 222
  • DirectionΕλλησπόντου 19, 18451 - Νίκαια
  • Phone+30 210 49 07 789

Στο διάστημα των εννέα μηνών της εγκυμοσύνης σας θα διαπιστώσετε πολλές αλλαγές στο σώμα σας, τη διάθεση και τα συναισθήματα σας. Για να κάνετε το διάστημα αυτό πιο ευχάριστο αλλά και για να έχετε εύκολο τοκετό φροντίστε να διατηρήσετε το σώμα σας σε φόρμα.

Τι προσφέρει η άσκηση στις έγκυες;

  • Βελτίωση στη αεροβική και μυϊκή ικανότητα
  • Καλύτερη ανάρρωση μετά τη γέννα
  • Καλύτερη ψυχολογική κατάσταση
  • Λιγότερες επιπτώσεις από την εγκυμοσύνη
  • Λιγότερα προβλήματα σπονδυλικής στήλης
  • Καλύτερος έλεγχος βάρους
  • Καλύτερη χώνεψη και λιγότερη δυσκοιλιότητα
  • Αυξημένη ενεργητικότητα
  • Μειωμένη κοιλιακή χαλάρωση


Πώς πρέπει να γυμνάζονται οι έγκυες;

Το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων έχει καθορίσει προδιαγραφές τόσο για την άσκηση κατά την εγκυμοσύνη όσο και μετά τον τοκετό.

Οι προδιαγραφές αυτές είναι οι ακόλουθες:

  1. Πρέπει να αποφεύγονται ασκήσεις που γίνονται στο έδαφος ανάσκελα, μετά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, όπως επίσης και η στασιμότητα για πολλή ώρα.
  2. Η γυμναστική μπορεί να συνεχιστεί για τα ωφελήματα υγείας σε μέτρια ένταση και σε συχνότητα τουλάχιστον τρεις φορές τη βδομάδα.
  3. Οι έγκυες πρέπει να γνωρίζουν ότι το διαθέσιμο οξυγόνο για αεροβική άσκηση είναι λιγότερο λόγω αυξημένης ζήτησης από το έμβρυο και η ένταση της άσκησης πρέπει να είναι ανάλογη με τα συμπτώματα. Προτιμούνται ασκήσεις όπως η ποδηλασία και το κολύμπι.
  4. Ασκήσεις που μπορεί να προκαλέσουν απώλεια της ισορροπίας και ιδιαίτερα αυτές που μπορεί να προκαλέσουν τραύμα στη κοιλιακή χώρα πρέπει να αποφεύγονται.
  5. Έγκυες που γυμνάζονται στο πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης πρέπει να φροντίζουν να διατηρείται η εσωτερική θερμοκρασία του σώματος σε κανονικά επίπεδα. Αυτό μπορεί να γίνει με καλή αναπλήρωση των υγρών, κατάλληλο ελαφρύ ντύσιμο και με ιδανικές συνθήκες περιβάλλοντος στο χώρο άσκησης.
  6. Επειδή οι φυσιολογικές και μορφολογικές αλλαγές της εγκυμοσύνης συνεχίζοντα για 4-6 βδομάδες μετά τη γέννα, το πρόγραμμα ασκήσεων θα πρέπει να συνεχιστεί σταδιακά και ανάλογα με τις δυνατότητες της κάθε γυναίκας.

Πότε θα πρέπει να σταματήσετε να ασκείστε;

  • Σημεία κολπικής αιμορραγίας
  • Υπερβολική έκκριση υγρών από τον κόλπο
  • Φούσκωμα στον αστράγαλο, χέρια ή πόδια
  • Επίμονοι δυνατοί πονοκέφαλοι ή και οπτικές διαταραχές
  • Ανεξήγητες ζαλάδες ή τάσεις λιποθυμίας
  • Έντονη φλεβίτιδα
  • Αύξηση του παλμού και της πίεσης που συνεχίζει για αρκετή ώρα μετά την άσκηση
  • Υπερβολική κόπωση ή πόνος στο στήθος
  • Aνεξήγητος κοιλιακός πόνος
  • Ελλιπής αύξηση βάρους


Πότε δεν μπορείτε να ξεκινήσετε την άσκηση στην εγκυμοσύνη;

  • Υπέρταση
  • Ιστορικό πρόωρης ρήξης μεμβράνης
  • Ιστορικό πρόωρου τοκετού
  • Καθυστερημένη ενδομήτρια ανάπτυξη του εμβρύου
  • Κολπική αιμορραγία

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ