• DirectionΚηφισίας 108, 11526 - Αμπελόκηποι
  • Phone+30 210 69 84 222
  • DirectionΕλλησπόντου 19, 18451 - Νίκαια
  • Phone+30 210 49 07 789

Η οστεοπόρωση είναι η συνηθέστερη μεταβολική πάθηση των οστών που μπορεί να απασχολήσουν τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση. Μια αργή συρρίκνωση της οστικής μάζας παρατηρείται τόσο στις γυναίκες όσο και στους άνδρες από την ηλικία των 35 ετών. Κατά τη διάρκεια τηςεμμηνόπαυσης, η μείωση των επιπέδων των οιστρογόνων προκαλεί απώλεια ασβεστίου από τα οστά.

Μια ισορροπημένη διατροφή με πολλά φρούτα, λαχανικά και τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας των οστών. Αρκετό ασβέστιο περιέχουν οι σαρδέλες, η αθερίνα, η πέστροφα, ο σολομός, το σπανάκι, το σουσάμι και τα αμύγδαλα.

Εκτός όμως από τα τρόφιμα που περιέχουν ασβέστιο, υπάρχουν και κάποια στοιχεία, όπως είναι η βιταμίνη D και ο φώσφορος, που βοηθούν στην απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Οι γυναίκες θα πρέπει μετά την αρχή της εμμηνόπαυσης να φροντίζουν τη διατροφή τους, να αποφεύγουν το κάπνισμα, να εντάσσουν την άσκηση στη  ζωή τους και κυρίως να μην αμελούν τις προληπτικές εξετάσεις.

Στην οστεοπόρωση βοηθά η άσκηση με την οποία δυναμώνουν όχι μόνο οι μύες, αλλά και τα κόκαλα. Βελτιώνεται η ψυχική διάθεση, η φυσική κατάσταση και η αίσθηση της ισορροπίας, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο κίνδυνος των πτώσεων, που προκαλούν συχνά κατάγματα σε ηλικιωμένους ανθρώπους, τα οποία είναι πιο εύκολο να προκύψουν όταν προϋπάρχει πρόβλημα οστεοπόρωσης.

Για να περάσετε καλύτερα την εμμηνόπαυση θα πρέπει να

  • Υιοθετήστε μια διατροφή πλούσια σε γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά, λιπαρά ψάρια και δημητριακά ολικής άλεσης
  • Τρώτε 2 μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα, γιατί είναι καλή πηγή ω-3 λιπαρών οξέων (π.χ. σαρδέλες, σολομό, κολιό, σκουμπρί, πέστροφα)
  • Μην καταναλώνετε πολλά λιπαρά και προτιμήστε ελαιόλαδο
  • Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης και φροντίστε να πίνετε πολύ νερό
  • Περιορίστε την κατανάλωση πρωτεϊνών
  • Μειώστε το αλάτι στο μαγείρεμα
  • Μην καπνίζετε
  • Εντάξτε την άσκηση καθημερινά στη ζωή σας
  • Κοιμηθείτε σε καλά αεριζόμενο χώρο, με βαμβακερά και ελαφριά σκεπάσματα
  • Φορέστε βαμβακερά εσώρουχα και ρούχα για να αντιμετωπίσετε τις νυχτερινές εφιδρώσεις

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ